U vreme velike nestabilnosti na energetskom tržištu i dok naftne kompanije i u takvim okolnostima pokušavaju da obezbede dovoljne količine derivata, komprimovani prirodni gas (KPG) se i dalje samo stidljivo prodaje na pumpama.
Ima ga pored privatnih, na još samo nekoliko benzinskih stanica NIS-a, i to uprkos činjenici što je to ekološko gorivo budućnosti. Reč je, naime, o pogonskom gorivu čiji je glavni sastojak metan, a koji ima najmanji koeficijent emisije ugljen-dioksida i kao takav doprinosi poboljšanju kvaliteta vazduha. Ekološka korist ovog gasa u poređenju sa drugim energentima je nemerljiva jer KPG ne sadrži sumpor kao ni toksične aditive organskog olova ili benzena, neotrovan je i nekorozivan, a zbog činjenice da je lakši od vazduha, prilikom curenja odlazi u atmosferu i ne sakuplja se na zemlji.
Zahvaljujući visokoj temperaturi u motoru vozila, KPG je teže zapaljiv, što je dodatni faktor bezbednosti na putu. Takođe, korišćenjem vozila na KPG kao pogonskim gorivom dostiže se znatno smanjenje buke motora, a zbog činjenice da je reč o prirodnom gasu koji je već u gasovitom stanju, omogućava se lakši start motora, čak i pod izuzetno nepovoljnim vremenskim uslovima.
Ovaj energent se, u poređenju sa benzinom, dizelom i tečnim naftnim gasom (TNG), smatra i najekonomičnijim konvencionalnim gorivom za motorna vozila – finansijska ušteda koja se ostvaruje u zavisnosti od tipa vozila dostiže čak i 50 odsto, a zbog visoke kalorijske vrednosti KPG-a njegova potrošnja po kilometru je niža, naglašavaju u Naftnoj industriji Srbije.
Iako je u našoj zemlji tržište KPG-a relativno nerazvijeno, prvenstveno zbog slabo izgrađene infrastrukture, odnosno niske rasprostranjenosti maloprodajnih mesta, i ovde su primetne pozitivne promene u pravcu daljeg širenja i razvoja maloprodajnog tržišta vozila koja koriste KPG kao pogonsko gorivo.
Podsećanja radi, NIS je 2014. počeo proizvodnju i veleprodaju komprimovanog prirodnog gasa na naftno-gasnom polju „Palić”, da bi 2017. bilo otvoreno postrojenje za proizvodnju i veleprodaju prirodnog komprimovanog gasa na gasnom polju „Ostrovo”. Na području južno od Dunava, NIS eksploatiše naftu na više lokaliteta (Sirakovo, Bradarac, Maljurevac, Kasidol), a sa puštanjem u rad gasnog polja „Ostrovo” započinje i eksploataciju slobodnog gasa.
U Evropskoj uniji ubedljivo najveći broj vozila na prirodni gas ima Italija, više od milion, a neke od evropskih metropola, poput Madrida, Beča i Rima, imaju znatan broj KPG vozila u flotama javnog gradskog prevoza, prvenstveno zbog činjenice da su autobusi na dizel, zbog visoke emisije štetnih gasova, vodeći zagađivači gradskog vazduha.
Za sada je veleprodajno tržište KPG-a u Srbiji bazirano na industrijskim potrošačima koji ga mahom koriste kao energent. KPG je, odmah posle prirodnog gasa iz gasovoda, najekonomičniji energent u industrijskoj proizvodnji.